KOBİ`ler yatırımlarını artırdı

1dk okuma

KOBİ`ler serbest çalışanlara yönelik yatırımlarını artırdı

Haberin Devamı

KOBİ`ler bu yılın 2. çeyreğinde serbest çalışanlara yönelik yatırımlarını artırdı.

Küçük ölçekli şirketlerin işe alımlarına yönelik yapılan araştırma, Türkiye`nin küçük ve orta ölçekli işletmelerinin (KOBİ) çok sayıda Türk serbest çalışanı işe aldıklarını gösterdi. Küçük ölçekli Türk şirketlerinin 2013 yılının 2. Çeyreğinde Freelancer.com`a verdiği 300,000`ün üzerinde iş ilanına yönelik yapılan bir analiz, bu şirketlerin gelecekte yatırım yapma güvenine sahip olduğunu ortaya çıkarıyor.

Dünyanın en büyük dış kaynak pazarı Freelancer.com tarafından yayınlanan Business Fast 50 raporu, Türkiye`nin küçük ve orta ölçekli işletmelerinin büyümeyi ve satışları artırmak üzere yatırım yaptığını gösteriyor. İş sayısındaki artış ise, Türk serbest çalışanlarının gelirlerini arttırmaları ve yeni iş bulmaları için bir fırsat sunuyor.

KREDİ FAİZ ORANLARINI KARŞILAŞTIRMAK İÇİN TIKLAYIN...

Tele-pazarlama ve e-mail pazarlama uzmanlarına yönelik talepler, sırasıyla %14,6 ve %14 oranlarında artış gösterdi. Rapor ayrıca e-mail üzerinden elde edilen müşterilerin Facebook`dan kazanılan ortalama müşterilere kıyasla %11 oranında daha değerli olduğunu göstererek, e-mail pazarlamasını online pazarlamanın temel direği olarak pekiştirdi. 

KOBİ`ler artık serbest çalışanları işlerinin entegre bir parçası olarak kullanıyor, iş hakkında derinlemesine bilgi gerektiren muhasebe (%23,3 oranında), rapor yazma (%20,5 oranında) ve powerpoint sunumları hazırlama (%35,4 oranında) gibi temel görevler için onlara güven duyuyor.

KOBİ`ler serbest çalışanları yerel ajanslar üzerinden kabul ettikleri için online tasarım endüstrisi gelişiyor. Illustration (%19,7 oranında), Photoshop Tasarımı (%19,4 oranında), Banner Tasarımı (%14,4 oranında) ve Logo Tasarımı (%9,2 oranında), 2. çeyrekte tasarım ajansları tarafından giderek artan şekilde tahsil edilen, böylece KOBİ`leri online tasarımcıları işe almaya teşvik eden ve onları daha iyi bir pazarlık için ortamı gezmeye zorlayan alanlar oldu.

Türkiye`deki şirketler, bu yıl Haziran ayında raporlandığı gibi %76 oranında büyüyerek, 656 milyon US$`a ulaşan Facebook mobil reklam gelirini arttırmaya yardımcı oluyor. Facebook`un pazarlama işleri, küçük Türk işletmeleri sosyal ağ sitesinde büyük oranlarda reklam verdikleri için bu çeyrekte %16 oranında artış gösterdi.

Freelancer.com`un Avrupa Direktörü Bill Little, Türk şirketler geleceğe daha fazla güven duymaya başladılar ve bu nedenle şirketlerinin pazarında uzman olan kişileri işe alarak büyümeye yatırım yapıyorlar dedi.

Little, Dahası, Türk serbest çalışanlarının iş sayısındaki artıştan ve daha fazla iş bulmaktan faydalanabilecekleri gerçek bir fırsat var diye ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası: